Justýna
» Profesionálové
ŽIVOTNÍ TEMPO OPRACOVANÉ LIDSKÝM FAKTOREM SERGEYE KNIZHINA
Společnost, která přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem na trhu, musí pracovat s trendy rychlého životního tempa. Ty se však sami o sobě nezmění, ty musí změnit „vizionář“, který může být na počátku nepochopen, musí být však trpělivý, a přizpůsobovat se mentalitě těch, kterým jsou služby určeny. Za tímto projektem a samotnou filosofií „SCREENET“ stojí Sergey Knizhin, kterého jsme krátce vyzpovídali.
Již Vaše jméno napovídá, že jistě Váš původ není zdejší. Prozradíte nám Váš původ?
O mém příjmení a původu kolují legendy, ale nikdo přesně neví, kde se vzalo. Záznamy o naší rodině v Rusku jsou zničené. Takže mám jen útržkovité informace. Jedna z nejstarších příbuzných, o níž se mluví, byla moje praprababička, která se jmenovala Etingová. Jméno měla údajně podle německého města Eting. Takže se dohadujeme, že mohla být Němka. Dále jsme zjistili, že v roce 1917 se část mé rodiny odstěhovala na západ, bratranec odjel do Ameriky a ta druhá část zůstala na Sibiři. Tam jsem se narodil i já. Moje rodina byla za komunismu v opozici, nikdo nesměl vycestovat ze země, dědeček byl poslán na Sibiř a za Stalinových represí ho někdo udal a byl zabit.
Mgr. Sergey Knizhin
Jak vnímáte českou podnikatelskou mentalitu.
V Rusku chce klient zkoušet nové věci a má k tomu podmínky, je to tam dravější, to ano, ale zase když je člověk schopný, tak se dokáže vypracovat. Podnikatelé se tam snaží vyhledávat nové podmínky, příležitosti. Moto v Rusku je „chci zkoušet nové věci“. Tady jste mnohem více konzervativní. Když přicházím za klienty, tak často slyším větu – „nemáme s tím žádné zkušenosti“. Narážím na to velmi často. Ale pokud ty zkušenosti neuděláte, tak ani nezjistíte, co byste mohli získat. Například v Rakousku jsou v reklamě mnohem lepší podmínky, existují gigantické sítě, s nimiž se dá slušně obchodovat.