9.5.2025, svátek má
Ctibor
Ctibor
» Slovníček
Media relations
Media relations jsou vztahy s médii, které jsou hybnou pákou public relations i marketingové komunikace. Vychází ze skutečnosti, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím médií. Metoda je postavena na budování dlouhodobé spolupráce s novináři, která vede k publicitě, zlepšení reputace konkrétní osoby či ideje. Publicita prostřednictvím media relations je bezplatná, placená je reklama. Nejde o jednostrannou spolupráci, novináři mohou získat zajímavé, korektní, věrohodné a včasné informace či tipy na dobrá témata. MR mohou zahrnovat až 80 % celkových aktivit v rámci PR.
Nástroje media relations:
- tisková zpráva, newsletter, informační email, RSS kanál
- tisková konference, brífink, press foyer, neformální setkání
- publikování materiálů, stanovisek, sond, průzkumů, statistik, odborných analýz a dokumentů s cílem ovlivnit vyznění mediální agendy
- poskytování mediálních partnerství