Jeroným
» Slovníček
Zůstavitel může pro případ, že dědictví nenabude osoba, kterou povolal, povolat této osobě náhradníka či další náhradníky. Dědí vždy ten, který je ve výčtu nejbližší osobě, která dědictví nenabyla.Omezení uložená dědici mohou postihovat také náhradníka, neurčí-li zůstavitel jinak v souladu se zákonem. Náhradnictví zaniká, pokud jej zůstavitel zřídil svému dítěti v době, kdy nemělo potomky, zanechá-li toto dítě potomky způsobilé dědit.
Zdroj: zákon č. 89/2012 Sb.
-lz-
Je stanovený pro léta 2007-2013 a představuje základní strategický dokument pro budoucí období realizace programů fondů EU v regionech ČR vč. návrhu struktury a zaměření jednotlivých programů pomoci v národní (celorepublikové) úrovni. NRP má připravit ČR na přijetí zhruba částky sto miliard ročně v uvedeném období, aby byla jejich absorpce efektivní.
Jde o ukazatel, který je komplexně pojatý, jež zahrnuje také hodnotu disponibilních přírodních zdrojů, sociální kapitál a lidské zdroje (lidský činitel).
Je nedílnou součástí přípravy ČR na čerpání finančních prostředků, které jsou určeny pro realizaci politiky hospodářské a sociální soudržnosti v období 2007-2013. Vymezuje prioritní oblasti, které budou v ČR financovány z fondů EU prostřednictvím operačních programů. Ve vymezeném období se může jednat cca o 770 miliard.
Ještě nenarozené dítě (v těle matky), kterému je přiznána způsobilost k právům a povinnostem, avšak za předpokladu, že se narodí živé.
Je zaměřen na měkké aktivity: vzdělávání, rekvalifikace, poskytování sociálních služeb, organizace volnočasových aktivit, podpora cestovního ruchu a technické pomoci.
Nepominutelný dědic je přímý potomek (dítě) zůstavitele. Nezletilému se musí dostat minimálně ¾ dědického podílu, zletilému se musí dostat minimálně 1/4 dědického podílu.
Zdroj: zákon č. 89/2012 Sb.
-lz-
Jednání nebo opomenutí, kdy ( izdánlivě) neutrální rozhodnutí, rozlišování nebo postup zaměstnavatele znevýhodňuje či naopak zvýhodňuje zaměstnance vůči jinému zaměstnanci na základě rozlišování podle vymezených diskriminačních důvodů.
Je taková situace, ve které se osoba ocitne pro ztrátu soběstačnosti z důvodu věku, zdravotního stavu, pro krizovou sociální situaci, životní návyky, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné osoby případně z jiných závažných důvodů, nebo jestliže její způsob života vede ke konfliktu se společností, není schopna dostatečně zabezpečovat a uspokojovat své životní potřeby a tyto potřeby nejsou ani jinak dostatečně zabezpečeny.
Národní institut pro další vzdělávání.
Jsou určena osobám bez přístřeší, které mají zájem o využití hygienického zařízení, jídla a zázemí v průběhu dne. Po klientech není vyžadován aktivní zájem o zajištění potřeb vlastními silami. V případe zájmu jsou poskytovány informace o návazných sociálních službách. Cílem je snížit sociální a zdravotní rizika související se způsobem života osob bez domova a vytvořit jim podmínky, aby v případe zájmu mohli řešit svou situaci vlastními silami.
Do výčtu NNO patří: občanská sdružení, která vyvíjejí činnost podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů; obecně prospěšné společnosti v režimu zákona č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech, dále církevní právnické osoby v režimu zákona č. 3/2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech a nadace a nadační fondy zřízené podle zákona č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech.
Národní orgán pro koordinaci 2007-13, kterým je v ČR Ministerstvo pro místní rozvoj. Je centrálním metodickým a koordinačním orgánem politiky hospodářské a sociální soudržnosti v programovacím období. Je partnerem pro Evropskou komisi za ČR, je správcem monitorovacího systému, je metodickým orgánem v oblasti implementace a finančních toků a kontrol centrálním orgánem pro oblast publicity a budování absorpční kapacity. Je řídícím orgánem pro národní strategický referenční rámec ČR pro období 2007-13.
Uznání platnosti dokumentu osvědčujícího dosažení kvalifikace na území jiného státu.
Národní tematické sítě existují ve všech členských státech EU a jejich cílem je podpořit užší propojení politiky a praxe při hledání a prosazování nových řešení existujících problémů na trhu práce. NTS spojují na tematickém základě pracovníky z praxe (zejména zástupce projektů CIP EQUAL) a experty a tvůrce politik, kteří společně zkoumají vyvíjené a v praxi testované inovativní produkty a možnosti jejich využití příslušníky znevýhodněných skupin a institucemi, které s nimi pracují. V NTS také probíhá diskuse nad návrhy ke zdokonalení zákonů. Vzájemná spolupráce je umožněna na národní úrovni i na evropské úrovni, pomocí zástupců pro tzv. Evropské tématické skupiny.
La Nomenclature des Unités Territoriales Statistiques. Mezinárodní standard zavedený Statistickým úřadem Evropských společenství ve spolupráci s ostatními orgány EU pro potřeby klasifikování jednotné unifikované struktury územních jednotek.
Klasifikace obsahuje 6 úrovní NUTS, které představují velikostní skupiny. Vymezení jednotlivých úrovní NUTS je charakterizováno počtem obyvatel a rozlohou.
Kraje v České republice jsou zařazeny do úrovně NUTS III. Pro potřeby poskytování dat, zejména k čerpání Strukturálních fondů EU, bylo nutné vytvořit sdružené kraje, tzv. oblasti na úrovni NUTS II.
Oblasti NUTS II jsou také nazývány Regiony soudržnosti (viz Region soudržnosti). V ČR jsou tvořeny územím 1 - 3 krajů viz Tabulka D-1. Regiony soudržnosti jsou příjemci finanční pomoci Evropské unie.
Národní vzdělávací fond.
Jedná se o Nařízení Rady (ES) č. 183/2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999, které bylo platné do roku 2006 vč.
Vyjádřeno mimochodem - stanovisko nad rámec řešené záležitosti.
Může se jednat o právní vztah mezi dlužníkem a věřitelem či o termín pro dlužní úpisy.