Taťána
» Slovníček
Poskytovatelem sociálních služeb je subjekt (např. právnická osoba, fyzická osoba), který provozuje, nabízí a prodává (poskytuje) služby sociálního rázu, bez ohledu na typ svého zřízení (např. nestátní neziskové organizace, komerční organizace a organizace zřízené obcí nebo krajem). Ministerstvo práce a sociálních věcí je nyní zřizovatelem pěti specializovaných ústavů sociální péče. Obce a kraje by měly dbát s odpovědností o to, aby vytvářely vhodné podmínky pro rozvoj sociálních služeb. Mezi poskytovatele taktéž zahrnujeme osoby pečující o své příbuzné a blízké (i když jsou částečně též uživateli služeb). Poskytovatelé vytvářejí plány či projekty na zachování a rozšiřování svých zařízení, pracovních míst a služeb, které poskytují. Cílem poskytovatelů je udržet a rozvíjet svoje zařízení. Opírají se přitom o vlastní průzkumy potřebnosti svých služeb a spokojenost svých klientů. Poskytovatelé soutěží na trhu o získání prostředků na udržení své existence především cenou a kvalitou služeb, které nabízejí. Poskytovatelé obvykle sledují moderní trendy ve vývoji sociálních služeb, zvládají moderní metody řízení organizace a řízení kvality, dokáží vzájemně (i mezisektorově) velmi dobře spolupracovat – vědí, že spolupracující síť je silnější než osamocená organizace, dokáží vytvářet lobbyistické skupiny k prosazování vlastních zájmů. Nestátní organizace bývají pružnější a lépe se přizpůsobují změně poptávky. Poskytovatelé jsou trvalými potenciálními nositeli dalších finančních zdrojů mimo rozpočet místního systému sociálních služeb.
Jedná se o následnou a systematickou péči o osoby vracející se do společenského života po výkonu trestu či osoby vykonávající alternativní tresty. Převážně jde o sociální a pedagogickou péči. Péče zahrnuje také poskytnutí peněžité dávky. Primárním cílem je tedy ochrana jednotlivců před recidivou, k níž by mohlo dojít pravděpodobněji, pokud by propuštěný zůstal zcela bez pomoci státu.
-lz-
Jde o partnerství veřejného a soukromého sektoru při plánování a realizaci jednotlivých projektů = propojení veškerých: lidských, finančních a informací, což napomůže v realizaci efektivních projektů.
Skupina je tvořená uživateli, poskytovateli, zadavateli sociálních služeb a dalšími zájemci o proces KPSS, která řeší konkrétní úkoly v rámci procesu KPSS např. navrhuje a připomínkuje dílčí část Komunitního plánu. I v rámci jedné priority může být vytvořeno více pracovních skupin pro konkrétní úkoly a návrhy úkolů, také pro řízení a kontrolu uskutečňování, apod.
Mimo zákon.
Praktiky jsou metody nebo přístupy, které usnadňují vykonávání procesu. Může jít též o postupy.
Dokud soud nepotvrdí dědici nabytí dědictví, mohou věřitelé vymáhat plnění jen vůči tomu, kdo spravuje pozůstalost, a domáhat se uspokojení jen z majetku náležejícího do pozůstalosti.
Zdroj: zákon č. 89/2012 Sb.
-lz-
Úvodní část právního aktu, kde jsou slavnostní formou vyjádřeny důvody vydání dokumentu.
Zánik práva jeho neuplatněním (reklamace).
Vymezují oblasti (témata) a problémy jimiž se budeme zabývat nyní (a jiná zatím odložíme), základní směry z nichž pak vyplynou konkrétní aktivity (úkoly a dílčí úkoly).
Vyjadřuje něčeho nedostatek, také chybění, odnětí, oloupení. Často je privace příčinou nemocí. Například psychická nemoc je privace – chybění něčeho podstatného, co člověk měl, ale také nemožnost vykonávat, co chtěl. Heidegger tvrdil, že nemoc je privace – nemocný byl před tím zdravý, protože nemoc je ztrátou možností, schopností (uvědomte si rozdělení slova: ne-moc).
1) Dohled nad obviněnými po celou dobu trestního řízení.
2) Pomoc a pozitivní vedení při návratu do řádného života.
3) Provádí dohled po propuštění z VTOS (výkon trestu odnětí svobody)
s dohledem,z vazbys dohledem, po podmínečném propuštění z VTOS s dohledem, veřejně prospěšné práce s dohledem, pokudjenařízen.
Realizovatelný plán rozvoje sociálních služeb, trvalý proces veřejné rozpravy o řešení problémů komunity.
Zvláštní plná moc udělena podnikatelem (značka p.p.). Prokurista je fyzická osoba zapsaná v obchodním rejstříku.
Zasahuje-li trvalá stavba zřízená na vlastním pozemku jen malou částí na malou část cizího pozemku, stane se část pozemku zastavěného přestavkem vlastnictvím zřizovatele stavby; to neplatí, nestavěl-li zřizovatel stavby v dobré víře.
Stavěl-li zřizovatel stavby v dobré víře, nahradí vlastníku pozemku, jehož část byla zastavěna přestavkem, a to obvyklou cenu nabytého pozemku.
Zdroj: Občanský zákoník, §1087
Zpracovala: Lenka Žáčková
Jde především o jednání nebo opomenutí, kdy je, bylo nebo by bylo (na základě rozlišování podle vymezených diskriminačních důvodů) se zaměstnancem zacházeno nevýhodněji či výhodněji než s jiným zaměstnancem.
Public affairs je řízení veřejných záležitostí. Rozsáhlý soubor aktivit zahrnuje identifikování, vyhodnocování, plánování a reagování na příležitosti a rizika vznikající v důsledku politických a správních rozhodnutí, která mají vliv na podnikající subjekty či jiné organizace. Public affairs využívá nástroje a postupy, jejichž prostřednictvím lze monitorovat legislativní úpravy, poskytovat odborné konzultace či plánovat informační kampaně. Jedním z důležitých nástrojů je lobbing jako zastupování a prosazování zájmů při schvalování legislativy, širší pojetí zahrnuje i ovlivňování exekutivních rozhodnutí na státní či samosprávní úrovni. Lobbing je součástí demokratického rozhodovacího procesu. V České republice Public affairs bez jakékoli regulace.
Například ČEZ má reprezentační kancelář působící v Bruselu. Tato složka se zabývá diskutovanými tématy a hájí zájmy ČEZ v relevantních oblastech podnikatelského prostředí.
Dodatečné schválení či potvrzení konkrétního aktu.
Rating je veličinou, která vyjadřuje sledovanost pořadů, čtenosti tištěného média či poslechovosti rozhlasového vysílání. Je to veličina, která vyjadřuje, kolik lidí bylo zasaženo konkrétním médiem.
Udává se v procentech(kolik procent osob z dané cílové skupině) bylo zasaženo. Někdy je tato veličina vyjadřována v tisících. V reklamě či inzertním sdělení rating udává procento populace, které bylo tímto reklamním sdělením zasaženo. Měření GRP se využívá především u médií s vysokým potenciálem zobrazení. Využívá se také pro srovnávání reklamního potenciálu různých médií a v neposlední řadě slouží k sestavení adekvátních ceníků za reklamu.
Široká (univerzální) cílová skupina bývá obvykle označována jako „všichni 15+“, to znamená, že se měří zásah u všech osob starších patnácti let, které jsou považovány za koupěschopnév České republice.
Příklad: Reklamní kampaň na nejmenované televizi se skládala ze třech spotů a dosáhla sledovaností: 32%, 30%, 23%. Reklamní zásah v cílové skupině „všichni 15+“ tak má hodnotu 83 GRP. Televize nastavila cenu za 1 GRP ve výši 5 000 Kč. Reklamní kampaň se zásahem 83 GRP by tedy zadavatele reklamy stála 415 000 Kč (cena ceníková).
-lz-
Právnická nebo fyzická osoba odpovědná za proces KPSS, na kterou přenáší zadavatel svou odpovědnost za proces KPSS pověřením ze strany zastupitelstva obce/kraje. Realizátorem KPSS se může stát fyzická nebo právnická osoba i o své vůli, např. tím, že je nositelem grantu nebo dotace na realizaci projektu komunitního plánování sociálních služeb. Dárce však také musí získat politickou legitimitu a to tím, že ji zastupitelstvo obce či kraje akceptuje a schválí jako realizátora KPSS.